Tuesday 19 February 2013

KELEBIHAN OMEGA GUARD

Tahukah anda yang Shaklee OmegaGuard merupakan suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Bagi setiap satu hidangan OMEGAGUARD   ini memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA.

Asid lemak omega-3(DHA DAN EPA) merupakan asid lemak yang sangat penting dan diperlukan oleh keseluruhan manusia. Ia tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh, maka kita perlukan mendapatkannya dari diet atau pengambilan suplemen.

Ia amat penting penting untuk perkembangan dan fungsi otak yang sihat, juga untuk keseluruhan proses perkembangan dan tumbesaran mausia. Tambahan lagi, Asid lemak Omega-3 dapat menyokong kesihatan jantung, mata dan fungsi sendi.


a) Menyokong kesihatan jantung

Peranan penting asid lemak Omega-3 dalam kesihatan jantung tidak dapat disangkal lagi.... Menerusi satu kajian menunjukkan yang pengambilan DHA DAN EPA didalam asid lemak omega-3 ini mampu mengurangkan risiko SAKIT JANTUNG termasuk mengekalkan kolesterol baik dan tahap tekanan darah normal.


b) Menggalakkan fungsi otak yang sihat

Asid lemak Omega 3 merupakan struktur bagi komponen sel-sel pada sistem saraf pusat dan juga nutrien terpenting bagi perkembangan otak yang sihat. DHA pula merupakan asas asid lemak Omega-3 bagi perkembangan otak, sistem saraf dan mata. Dan ia amat penting bagi sesiapa yang ingin meningkatkan daya tumpuan dan mengingat seperti pelajar, kanak-kanak, ibu mengandung dan ibu menyusu.

c) Fungsi sendi

Asid lemak omega-3 merupakan struktur yang penting bagi fungsi sendi dan ia boleh menggelakkan seseorang daripada dijangkiti penyakit seperti berikut:-

Ingin menurunkan berat badan kerana omega menggalakkan pembakaran lemak dan mengelakkan pembentukan lemak
-Mempunyai penyakit gout kerana ia mengelakkan inflamation pada sendi-sendi dan langkah berjaga-jaga supaya bengkak itu tidak membesar
-Mengalami penyakit kulit seperti alahan seafood, resdung, ekzema dan gegata
-Mengalami penyakit asma dan lelah kerana omega berperanan mengelakkan kesejukan.
-Mengalami kebas-kebas tangan, kesejukan kaki dan tangan terutama wanita lewat 50-an
-Ingin meningkatkan daya tumpuan dan mengingat seperti pelajar, kanak-kanak, ibu mengandung dan ibu menyusu
-Penghidap penyakit kanser
-Mengalami sakit dan keradangan sendi



Fungsi Omega 3:
 
Mencegah Pembekuan lemak dalam darah
Menurunkan paras kolesterol
Menurunkan paras trigliserid
Mencegah radang Sendi
Mencegah Asma
Mengelakkan risiko penyakit kanser
Mencegah penyakit kulit dan alahan
Menigkatkan kecerdasan otak
Mencegah kesejukan chest, kaki dan tangan


Saya adalah pengedar Shaklee yang sah  (ID 918439). Berminat boleh hubungi saya di 0125829673 atau email disarahqaleesya@yahoo.com.Konsultansi percuma akan diberikan selepas pembelian produk.
Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi Ahli Shaklee.

0 comments: