Wednesday 20 February 2013


kebaikan Osteomatrix... jom baca

Meh kita baca pengalaman sebenar seorang pengguna tegar Ostematrix yang telah merasa kebaikannya.



Saya masih ingat lagi.. saya kehilangan 2 gigi ketika mengandung dan ketika menyusukan Faiz.. gara2 saya yang ambil lewa kepentingan kalsium…beli tapi simpan buat perhiasan…hehe….Tuhan je tahu sengsara sakitnya gigi..barulah terkial2 gi cari botol calcium Shaklee.... sejak itu saya tak abaikan kalsium tablet…Namun saya tetap minum susu…saya tidak ade alahan terhadap produk tenusu…tetapi baru sekarang saya tahu … susu sebenarnya mengandungi transfat...dan bukan kalsium semata-mata.. jadi sekadar minum susu tak mencukupi untuk memenuhi keperluan harian kalsium kita. Jadi mmg kita perlukan kalsium tablet..tapi kene pilih kalsium tablet yang betul...boleh refer artikel tentang fakta kalsium dalam post sebelum ini…



Dan sekrg ni Shaklee telah mengeluarkan Osteomatrix (formula baru kalsium) ..Saya mula mencubanya sejak saya berpindah ke KL hujung 2008….Waktu saya mula2 pindah KL hujung 2008…saya mmg mudah letih…dgn suasana hidup di KL..berbeza dengan hidup di Miri (Miri takde jem..rumah ke tempat kerja pun cume 10-15 minit) .Kalo kat KL,bermula dari pagi bersesak-sesak dengan orang ramai berebut nak naik komuter dan LRT ...dah mcm sadin dlm tren.waktu pulang kerja pun begitu juga..normally sampai rumah lebih kurang 7.30pm (saya kene naik komuter diikuti dgn LRT Putra)… …. mmg stress..hari2 mcm tu..Setelah 2 minggu di KLCC,saya ditugaskan attach to project at Pulau Indah..hampir sebulan saya drive hari2 dari Serdang ke Pulau indah.. jarak perjalanan pergi balik adalah dlm 120km… ditambah dgn jem… hari2 saya tiba rumah lewat magrib..mmg flat badan (nasibla ade ibu mertua yang baik hati tolong jaga Faiz… kalo tidak ..sure saya pengsan nak buat semuanya sorang2)….…then saya ngadu kat sahabat saya Kak Ann…. Dia mengesyorkan saya mengambil ostematrix, ianya adalah calcium magnesium dalam formula baru dan wajah yang baru…bersungguh dia cerita bestnya osteomatrix ni… sbb saya sudah biasa dgn produk Shaklee..maka saya pun terus beli…..

Dengan mengamalkan pengambilan osteomatrix 4 biji sehari alhamdulillah saya tiada masalah keletihan yang ketara seperti sebelum ini. ..kurang sikit sakit sendi2 badan ,sakit belakang… Alhamdulillah… saya mmg perasan perubahan ni…..sbb bila sy tak mkn osteomatrix ni( sy ni kurang konsisten mkn vitamin ni sejak stop bfeed)…mmg terasa amat sakit sendi,sakit belakang…..


Saya ingat kalsium ni untuk tulang dan gigi yang kuat sahaja tetapi ia berfungsi lebih dari itu.. Ia penting juga untuk membina sel darah. (Pembinaan darah memerlukan kalsium dan begitu juga dengan urat saraf serta tulang kita. Dengan kalsium yang cukup sistem tubuh kita dapat berfungsi dengan baik dan lancar. ).. 

Pergh..dah macam iklan la pulak ayat saya... tapi hanya yang dah rasai keberkesanannya faham apa yang saya cuba sampaikan..dan kenapa saya begitu teruja...


Jadi seperti yang ditulis oleh Kak Ann, osteomatrix Shaklee sesuai untuk :


1. Ibu yang mengandung, ibu yang menyusukan anaknya dan wanita yang pernah melahirkan anak.

2. Mereka yang mempunyai masalah kekangan pengambilan bahan2 tenusu seperti susu.

3. Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.


4. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.


5. Sakit kepala yang teruk dan berhari2.


6. Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.


7. Mereka yang mempunyai masalah pecah2 di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki.


8. Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.


9. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah

0 comments: